خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است.
از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سهام آزاد شناور چیست ؟

مفهومی بنام Free Float که به فارسی آنرا سهم شناور آزاد تعریف می کنیم، مقدار سهمی است که انتظار می رود درآینده نزدیک قابل معامله باشد. یعنی درصورت اخذ قیمت مناسب، آن را برای فروش ارائه می کنند.

به صورت کلی سهام هر شرکت در بازار سرمایه، دو دسته سهامدار دارد:

دسته ی اول، سهامداران عمده هستند که برای دوره ی بلندمدت بر روی شرکت سرمایه گذاری کرده اند و مالک شرکت به حساب می آیند وبخش قابل توجهی از تعداد سهام شرکت را در اختیار دارد.

دسته ی دوم، سایر سهامداران خرد (اعم از کدهای حقیقی و حقوقی) هستند که به دلایل مختلف بخشی از تعداد سهام قابل معامله ی شرکت در بازار را خریده اند. این سهامداران در صورت پیشنهاد قیمت مناسب برای فروش، حاضر به فروش سهام خود هستند و از این رو، آن بخش از سهام شرکت که در بازار بورس می تواند مورد معامله قرار بگیرد را سهام ازاد شناور می گویند.

درصد سهام شناوری یک شرکت رو چگونه تشخیص دهیم؟

می توانید با ورود به صفحه سایت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc.com) و پس از انتخاب یک نماد شرکت وارد صفحه اختصاصی اطلاعات آن نماد می شوید، درصد سهام شناور هرشرکت را مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید.

با توجه به تصویر بالا شرکت فولاد مبارکه اصفهان میزان سهام شناور آن ۲۵% ذکر شده است و تعداد کل سهام شرکت ۱۳۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سهم می باشد.
حال با توجه به میزان درصد شناوری مشخص شده تعداد سهام شناورآزاد این شرکت ۳۲/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ برگه می باشد که بین سهامداران خرد در حال داد و ستد می باشد گاهی ممکن است در زمانی خاص، سهامدار عمده یک شرکت با خرید یا فروش سهام خود، درصد سهام شناور شرکت را کاهش یا افزایش دهد.

جهت مطالعه ادامه مقاله به وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

نویسنده: اکبر شریفی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی