خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است.
از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

صف خرید و صف فروش در بورس چیست؟ با مفهوم کلی صف کم و بیش آشنایی کاملی داریم و بوضوح در پاره ای از زمان دیده شده هنگامی که تقاضا برای بدست آوردن یک کالا یا خدمات افزایش پیدا می کند معمولا به دلیل افزایش تقاضا منجر به تشکیل صف خواهد شد، حال این افزایش تقاضا ناشی از احتمال وقوع یک شایعه و خبر مبنی بر افزایش احتمالی قیمت یا کاهش میزان عرضه آن کالا یا خدمات خواهد بود.

در بورس اوراق بهادار ایران موضوعی با نام محدودیت دامنه نوسان قیمت مواجه هستیم که قیمت سهام یک شرکت در طول روز کاری می تواند حداکثر مثبت ۵% و حداقل منفی ۵% نوسان داشته باشد. این محدودیت نوسان برای جلوگیری از افزایش و کاهش بی رویه قیمت سهام و کنترل هیجانات و نوسانات شدید قیمت، در نظر گرفته شده است.

صف خرید سهام چیست؟

هنگامی که تقاضا برای خرید سهام یک شرکت افزایش پیدا می کند و این افزایش تقاضا باعث رشد قیمت سهام می شود، حال به دلیل محدودیت دامنه نوسان قیمت که حداکثر مثبت ۵% می باشد خریداران در سقف قیمتی دستور خرید خود را وارد سیستم معاملاتی می کنند. در این وضعیت فروشنده از فروش سهام خود خودداری می کند یا بهتر بگوییم تقاضا(خریدار) برای خرید سهام در سقف قیمتی بیش از عرضه کننده(فروشنده) آن است در این حالت اصطلاحا گفته می شود سهم در صف خرید قرار دارد.

در تصویر بالا سهام شرکت نورد آلومینیوم( نماد فنوال) حداکثر قیمت مجاز ۴۹۸۶ ریال می باشد که در ستون خریداران و سر خط خرید(ردیف اول ) تعداد ۳۰۴ دستور خرید در سقف قیمتی ۴۹۸۶ ریال تقاضا برای خرید این سهام وجود دارد که به این حالت صف خرید گفته می شود.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

 

نویسنده: اکبر شریفی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی