خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه ارائه دهنده انواع آموزش و کلاس های آموزشی در زمینه بورس

خانه تدبیر و اندیشه|آموزش بورس در اصفهان|تحلیل تکنیکال

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است.
از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازار سرمایه SME جهت حضور شرکتهای دانش‌بنیان

 بنگاه های کوچک و متوسط ( Sme : small and medium-sized enterprises)  :

بنگاه های کوچک و متوسط محرک اصلی تحقق کارآفرینی هستند، کارکنانشان از انگیزه بالایی برخوردارند و فعالیت ها و ابتکار عمل افراد در این بنگاهها سریعاً به نتیجه می رسد.

بنگاههای کوچک و متوسط سهم بسزایی در تبدیل اقتصاد به اقتصادی رقابتی، پویا، مبتنی بر دانش و نیز توانایی رشد مداوم، ایجاد شغل و تحکیم انسجام اجتماعی دارند.

اقتصادهای پیشرفته و در حال توسعه هردو شاهد فرایند تغییرات ساختاری هستند که طی آن نقش اقتصادی و اجتماعی بنگاههای کوچک و متوسط متحول شده و این دسته از شرکتها با چالشهای جدیدی در زمینه توسعه و رشد خود مواجهند.

شرکت فرابورس ایران با راه‌اندازی بازار سرمایه شرکتهای کوچک و متوسط (SME) امکان حضور شرکتهای دانش‌بنیان را برای برخورداری از مزایای مالی فراهم کرده‌ است.

در بازار سرمایه کشور معاملات بیشتر از سوی شرکتهای بزرگ صنعتی صورت می‌گیرد و جای حضور شرکتهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه خالی است. هدف طرح SME ، رشد و تعالی شرکتهای کوچک و یافتن جایگاه واقعی این شرکتها در اقتصاد کشور باعث ایجاد بازار سرمایه SME شده است.

قوانین و مقرراتی که در بازارهای دیگر فرابورس و بورس وجود دارد، در بازار سرمایه SME اعمال نمی‌شود و بیشتر عملکرد آتی شرکتها مورد بررسی قرار می‌گیرد نه عملیات مالی حال حاضر آنها. شرکتها پس از آن که وارد این بازار می‌شوند، از مزایای این طرح مانند امکان ارتقاء به بازارهای بالاتر و رشد و افزایش تامین مالی و برندینگ برخوردار خواهند شد.

جهت مطالعه ادامه مقاله به وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

  • خانه تدبیر و اندیشه
  • ۰
  • ۰

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

در این نوشته قصد داریم تا به پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده بپردازیم.

شاخص کل بورس ابتدای سال ۱۳۹۶ در محدوده ۷۷ هزار واحد قرار داشت که تا  مهر ماه امسال به ۳۳۰ هزار واحد رسید و این افزایش بیش از ۳۰۰% بازدهی را برای این شاخص به ارمغان آورد .

در یک ماه اخیر شاخص کل روند کاهشی داشته و امروز به ۳۰۲ هزار واحد رسید ، این روند کاهشی میتواند تا مهر ماه سال ۱۳۹۹ ادامه یابد .

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده

شاخص کل بورس به نوعی میانگین وزنی شرکتهای موجود در این بازار است به این معنی که تغییرات قیمت شرکتهای بزرگتر تاثیر بیشتری بر روی شاخص کل دارد.

این شاخص که در فروردین سال ۱۳۶۹ فقط ۱۰۰ واحد بود تا اوایل سال ۱۳۹۶ به ۷۷ هزار واحد رسید و مهر ماه امسال به بالاترین میزان خود یعنی ۳۳۰ هزار واحد هم رسید .

این شاخص در یک ماه اخیر با کاهش همراه بود و امروز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ به ۳۰۲ هزار واحد رسیده ، این روند کاهشی یک ماه اخیر بسیاری از سرمایه گذاران را در این بازار دچار سردرگمی نموده و پیش بینی آینده آن در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است .

در بازارهای مالی افزایش و کاهش قیمتها همیشگی بوده و جزء لاینفک آن است ولی اینکه بتوانیم زمان شروع روندهای افزایش و کاهش بازار را پیش بینی کنیم باعث بازدهی و جلوگیری از زیان احتمالی در بازار خواهد شد .

موسسه خانه تدبیر و اندیشه سالهاست که با استفاده از روش تحلیل تکنیکال بصورت محض دوره های آموزشی خود را ارائه می نماید و همچنین تحلیل ها و پیش بینی های مختلفی نیز با همین روش از بازارهای مالی ارائه داشته است .

در تحلیل شاخص کل با همین روش به نتایج مهمی رسیدیم که در ادامه خدمت شما تقدیم خواهد شد.

روند کاهشی یک ماه اخیر به احتمال بسیار ادامه خواهد یافت و حداقل تا پایان شهریور سال آینده شاخص کل در روند نزولی خواهد بود ، تحلیل ها نشان می دهد که میزان این کاهش می تواند تا ۲۳۰ هزار واحد برسد و حتی تا کمتر از ۲۰۰ هزار واحد هم ادامه یابد .

با توجه به اینکه شاخص کل از شرکتهای بزرگ بازار بیشتر تاثیر می پذیرد به نظر می رسد این کاهش شاخص بیشتر خود را در شرکتها  و صنایع بزرگ بازار بورس نشان دهد و میتوان حدس زد که در این مدت شرکتهایی از صنایع کوچکتر همچنان به افزایش قیمت ادامه دهند یعنی اینکه کاهش شاخص کل لزوما به معنای کاهش قیمت در همه شرکتهای بازار بورس نیست و نمی توان آنرا به همه شرکتها و صنایع در این بازار نسبت داد .

همواره توصیه می شود برای سرمایه گذاری در این بازار مهارت خود را ارتقاء دهید و بدون داشتن مهارت سرمایه گذاری در بازارهای مالی با ضرر همراه خواهد بود و این موضوع در ماههای آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و احتمال زیان برای افراد بدون مهارت در این زمان بسیار بالا خواهد بود.

ما در خانه تدبیر و اندیشه همواره در کنار شما هستیم تا کمک کنیم مهارتهای سرمایه گذاری خود را ارتقاء دهید .

جهت خواندن مقالات می توانید به بخش مقالات خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

نتیجه گیری:

پیش بینی وضعیت بازار بورس در یک سال آینده:روند کاهشی شاخص کل بورس به احتمال بسیار ادامه خواهد یافت و تا پایان شهریور سال آینده شاخص کل در روند نزولی خواهد بود ، تحلیل ها نشان می دهد که میزان این کاهش می تواند تا ۲۳۰ هزار واحد ادامه یابد .

متن خبر در وب سایت اخبار رسمی

نویسنده: سعید لوکیان

 

  • خانه تدبیر و اندیشه
  • ۰
  • ۰

تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی؟

تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی؟ تحلیل تکنیکال و بنیادی هر دو روشی برای پیش بینی حرکات و رفتار آینده قیمت در بازرهای مالی است و مانند هر استراتژی و یا فلسفه سرمایه گذاری، هر دو طرفداران و مخالفان خود را دارند.

تحلیل بنیادی روشی برای ارزیابی اوراق بهادار با تلاش برای محاسبه ارزش ذاتی قیمت یک دارایی است. تحلیلگران بنیادی همه متغیرها را از شرایط کلی اقتصاد و صنعت گرفته تا صورت های مالی را مورد مطالعه قرار می دهند. درآمدها ، هزینه ها ، دارایی ها و بدهی ها ، اعم از متغیرهای مهم برای تحلیلگران بنیادی هستند.

مشکل این متغیرهای بنیادی در این است که معامله گران را به عنوان یک متغیر در نظر نمی گیرند این معامله گران هستند که با طرح باورها و توقعات خود از آینده، موجب تغییر قیمت ها می شوند نه متغیرها.

اگر کسانی که معامله می کنند از وجود یک چنین متغیرهایی بی اطلاع باشند یا به تاثیر آن ها اعتقادی نداشته باشند، کارایی این متغیرها در تحلیل منطقی بازار ارزش چندانی نخواهد داشت.

بیشتر فعالیت های معامله گران ناشی از عوامل عاطفی است و با عوامل منطقی موجود در مدل بنیادین کاملا تفاوت دارد. به بیانی دیگر، کسانی که معامله می کنند(و در نتیجه قیمت ها را تغییر می دهند)، همیشه عملکرد منطقی ندارند.

در نهایت، تحلیل گران بنیادین متوجه شدند که پیش بینی تغییر قیمت ها در آینده کار درستی است، اما این تغییر می تواند تا حدی زیاد باشد که ماندن و ادامه دادن به معامله و رسیدن به آن هدف اگر غیر ممکن نباشد،کار دشواری است.

تحلیل تکنیکال با تجزیه تحلیل بنیادی بسیار متفاوت است زیرا فقط قیمت و حجم سهام تنها متغیر آن هستند.

باور اصلی این است که همه عوامل شناخته شده بازار در قیمت لحاظ شده اند.

تحلیلگر تکنیکال سعی در محاسبه ارزش ذاتی قیمت نمی کنند ، بلکه با استفاده از نمودارها، الگوها و روندهایی را مشخص کنند که نشان می دهد حرکت قیمت سهام در آینده چگونه خواهد بود.

جهت مطالعه ادامه مقاله به وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

  • خانه تدبیر و اندیشه
  • ۰
  • ۰

تحلیل تکنیکال چیست ؟ (Technical Analysis)

تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل تکنیکال یا تجزیه و تحلیل فنی روشی برای پیش بینی رفتار قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. این دانش در بازارهایی که معاملات آن بر اساس عرضه و تقاضای واقعی شکل می گیرد کاربرد دارد.

تعریف دیگری از تحلیل تکنیکال، هنر دانش پیدا کردن نقاط ورود و خروج در نمودارها برای سرمایه گذاری و کسب سود در بازرهای مالی است.

تحلیل تکنیکال می‌تواند در هر دارایی با تاریخچه قیمتی مورد استفاده قرار گیرد مانند بازار سهام، بازار آتی، بورس کالا، بازار ارز و سایر اوراق بهادار را شامل می‌شود.

تحلیل تکنیکال محض

مبانی تحلیل تکنیکال اولین بار توسط چارلز داو بنیان گذار وال استریت ژورنال و نظریه داو در اواخر دهه۱۸۰۰ میلادی معرفی شد. چندین محقق برجسته از جمله ویلیام پی. همیلتون، رابرت رئا، ادسون گولد و جان مگی به تئوری نظریه داو کمک کردند تا مبانی آن شکل گرفت.

در عصر جدید تحلیل تکنیکال متحول شده است که شامل صدها الگو و سیگنال می باشد که طی سالها تحقیق توسعه یافته است.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.


 

  • خانه تدبیر و اندیشه
  • ۰
  • ۰

قیمت پایانی سهم در بورس چیست؟

قیمت پایانی سهم در بورس چیست؟ قیمت پایانی، برابر با میانگین وزنی قیمت های معامله شده در طول یک روز است که بر اساس کل معاملات انجام شده در آن روز تعیین می گردد. این قیمت در پایان جلسه معاملاتی روز، نهایی می شود و دامنه نوسان سهم را برای روز معاملاتی بعد تعیین می کند.

میانگین وزنی چیست؟

در محاسبه میانگین وزنی یک مجموعه عامل‌های نابرابر، برای هر یک از عامل‌ها، وزن یا ارزش معینی در نظر گرفته می‌شود و سپس آن عامل در وزن معین ضرب می‌گردد. آن‌گاه جمع این ارقام به دست آمده بر مجموع وزنها تقسیم می‌شود.

در تصویر زیر مثلث تعادل را اگر قیمت پایانی فرض کنیم و قیمت های معامله شده با حجم یکسان باشد میانگین قیمت در نقطه مرکز، سطح تعادل را برقرار کرده است، اما اگر قیمت ها با حجم های متفاوتی معامله شوند میانگین قیمت برای برقراری سطح تعادل نزدیک می شود به آن قیمتی که بیشتر معامله روی آن انجام شده است.

جهت مطالعه ادامه مقاله به وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

 

  • خانه تدبیر و اندیشه